SL stjäl både tid OCH pengar!
Shit, jag har blivit arg förr på saker som inte funkar som de ska. I morse skulle jag köpa nytt månadskort. Förutseende som jag varit hade jag redan skaffat det nya accesskortet nu skulle det bara laddas. De visade sig vara lättare sagt än gjort. Där stod jag med plånbok blött paraply och tidning i handen och försökte klura ut hur det skulle gå till.
På skärmen står det instruktioner, bra tänker jag för det brukar jag vara bra på. Fast det ska ju helst kännas intuitivt och det gör det INTE.
Kommer på att jag ska lägga kortet som ska laddas mot maskinen i alla fall. Sen vill den ha betalt. Under tiden jag rafsar i min plånka efter kreditkortet hinner den gå tillbaks till startsidan och så håller det på. Antingen hoppar det för fort eller så blir man galen för att det tar sådan tid. Dessutom krånglar maskinen och klarar först inte av att läsa av mit Master Card inte förens jag stoppar in den precis likadant som vid första försöket. Det slutar i alla fall med att det står på skärmen att betalningen genomförts. Så jag går till spärren men det funkar inte. FAN nu är jag jättesen så jag stressar in på pressbyrån istället och står och väntar i kön medans tiden tickar vidare. Slutligen köper jag ett månadskort av den gamla papperstypen. Nu har jag sålunda betalat 1380 kr istället för 690 kr för ett kort som jag antagligen inte kommer nyttja ens för värdet av 690 eftersom jag tänkt cykla en hel del.
Hur som helst, nu är jag skitsen och har blivit av med för mycket pengar så jag ringer SL på tunnelbanan. Jodå jag skulle ha visat upp det nya kortet för maskinen igen efter att transaktionen gått igenom för att det skulle funka. MASSOR med människor missar detta tydligen. Jag undrar bara om de inte tycker det är dags att se över hur det funkar då?
Mitt tips till SL är att göra en infotavla som visar stegen bredvid så att man snabbt kan ögna igenom den innan man börjar då minskar risken att man missförstår eller missar något. Jag tänker i alla fall inte använda de där skit maskinerna igen så de kan lika bra skrota hela systemet. SL suger.
Inte nog med det jag hinner bara komma till centralen och ska byta tåg så är det tvärstopp på blåa linjen och perongen är så full att alla inte får plats när tåget äntligen kommer. Föraren säger att man får ta nästa tåg som står på kö. Jamen det är ju bra för det går inte mot Hjulsta så de tycker tydligen att jag ska byta arbetsplats för att passa dem.
Nu är jag 35 minuter sen efter allt strul som dras från min lön om jag inte arbetar in dem så sammanfattningsvis.
SL har idag stulit :
690 kr i betalning för en månads resor som jag inte fick färdbevis för, inget kvitto heller för den delen! Som jag enligt killen på info linjen automatiskt ska få tillbaks inom 5 arbetsdagar så där kanske jag bara kan se mig snuvad på räntan vilken är obefintlig. Men det ser vi om 5 dagar.
100.80 kr i förlorad arbetstid, som jag aldrig kommer att se röken av
De har bjudit på:
Irritation och en dålig start på dagen
GO SL!
4 har sagt sitt
Jösses.. du kan inte ha varit kul att göra med förrän efter första kafferasten idag… Hoppas dagen funkade bättre sen!
Nja kanske inte, men det är sällan jag låter mitt missnöje gå ut över fel personer.
Haha.. kossan Cia! 😉 Muuuu
Åhhh NEJ vilket mörker, herre jäklar så irriterad du måste ha varit, usch jag kan tänka mig 😈
Bra fråga Cia, den om syrran och webshop,
ska jag allt frÃ¥ga henne…….trots att hon är skeptisk till allt som har med data att göra 😕
Mmmm men affärer är affärer vare sig det är på data eller i en verklig shop.
Ibland så blir man galen på alla dessa idiotiska maskiner som ska tala om för en hur man ska göra pch sedan fungerar det i alla fall inte.
Ha det gott, trevlig helg
Inte maskinens fel att den inte funkar som den ska.