Sur fi__a – Dåligt Åhlens
Skulle shoppa mig två Mohairplädar på Åhlens idag. Då vi inte har något i närheten och jag inte vill åka i onödan slog jag upp deras hemsida vilken visade mig en fin grön bock och texten varan finns i lager.
Men när jag kom dit så visade det sig att de inte funnits på ett tag. Tjejen sa att det kunde vara lagerdiffar. OK jag förstår det MEN då tar man till en säkerhetsåtgärd och visar bara OK tills man har 5 i lager sedan står det slut på hemsidan. Som kund vill jag ju kunna lita på det som står om det finns en sån tjänst.
Om Åhlens inte klarar av att hålla det de skriver borde de istället ta bort den funktionen helt eller göra den pålitlig. Det finns inget jag avskyr mer hos ett säljande företag än när man lovar något man inte kan hålla. Jag som säljare är alltid noga med att inte göra det själv.
Hade tänkt handla en massa annat också men nu fick det vara, mitt shoppinghumör hamnade på lika mycket minus som Åhlens lagerdiff.
Dagens lärdom: Lita inte på Åhlens.
3 har sagt sitt
3 har sagt sitt när det gäller mina tankar om “Sur fi__a – Dåligt Åhlens”
Fy vad irriterande.
Gud så irriterande! Jag använder ofta lagersaldo på IKEA innan vi åker dit och där funkar det alltid.
Blev lika irriterad då som nu. Fast IKEA har jag aningens mer tålamod med… det har ju aldrig klarat något riktigt 100%igt så länge jag kan minnas… Fick skruv det var fel på senast i somras (Inte för få som på 70-talet dock). På IKEA tänker jag alltid att får jag hälften så är det OK,för man får den service man betalar för. Nu vet jag att det gäller Åhlens också…
[…] ni plädarna jag skulle köpa? Åkte in till City en snabbis efter jobbet och shoppade. Helt galet mysiga. Nu […]