Full kareta, ehumm cranchi!?
Idag har M och jag varit pĂ„ Texas Longhorn igen. Lika smarrigt som vanligt Ă€ven om jag inte orkade Ă€ta som jag brukar. Men trevligt pĂ„ uteserveringen och M fick ett par öl vilket Ă€r en av anledningarna till att vi vĂ€ljer TL. Glas frĂ„n frysen dĂ„ tycker han till och med att Spendrups gĂ„r bra đ
Sen har jag hĂ€rjat loss ordentligt och letat bĂ„tannonser till M & S. Inga billiga i driftbĂ„tar direkt, den lĂ„ngsammaste vi tittade pĂ„ gjorde ”bara” 36 knop men det Ă€r deras huvudbry, att fylla tanken menar jag. Kollade bland annat pĂ„ den hĂ€r italienska Cranchi 700 Derby, och visst Ă€r den fin!?
Bilden har jag stulit frĂ„n annonsören och hoppas att han/hon inte misstycker för dĂ„ fĂ„r vĂ€l bilden Ă„ka ner. Toppfart pĂ„ den hĂ€r rackaren var 43 knop bara lite lĂ„ngsammare Ă€n stridsbĂ„t 90. NĂ€r/Var fasiken kan man hĂ„lla den farten? Ett spegelblankt Ă„landshav kanske? NĂ„gon som vet hur lĂ„ng tid det tar till Ă„land i den hastigheten? Jag har igen aning om hur lĂ„ngt det Ă€r men kĂ€nns som man skulle kunna ta en dagstur till Mariehamn om man bara har rĂ„d! jag oroar mig dock mest för att dratta i vattnet och blĂ„mĂ€rken đ .
Undrar föresten varför man förtöjer de hÀr bÄtarna med fören först? KÀnns som de vore mycket lÀttare att kliva pÄ och ur med baken mot bryggan. I alla fall med sÄ hÀr lÄgbrygga.
2 har sagt sitt
Det Ă€r lĂ€tt att dras med nĂ€r nya projekt Ă€r i antĂ„gande. BĂ„t Ă€r ett projekt som egentligen Ă€r ren skĂ€r kapitalförstöring. Satt nu pĂ„ morgonen och tittat pĂ„ lĂ€nkar jag fĂ„tt av dig, gĂ„r ut pĂ„ ballkongen varje gĂ„ng en bĂ„t glider in i vĂ„r gĂ€sthamn. Vill ocksĂ„ ha. đ đż â â â
Shit vilken snygg bÄt!!!
Det var annat Ă€n vĂ„r gamla tjĂ€rade trĂ€-eka det… hm…